E-İhracatın Firmalara Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

E-ihracat, günümüzün en popüler çevrimiçi alışveriş trendlerinden bir tanesidir. Devlet teşvikleri sayesinde tercih edilme oranı giderek artan e-ihracat, işletmelere yalnızca kâr değil aynı zamanda değer sağlama kapasitesine de sahiptir. Tüm bunların yanı sıra döviz kazanılması, ülkeye ve ilgili işletmeye şirkete büyük avantajlar sağlar. Sağladığı avantajlar sebebiyle e-ihracat devlet teşvikleri oldukça merak edilen bir konudur.
Peki, e-ihracatın firmalara sağladığı avantajlar nelerdir?
- Geleneksel ihracata kıyasla yatırım maliyetleri oldukça azdır.
- Banka teminatı gerekmez. Ödeme alabilmek için online ödeme kuruluşları ile anlaşmalara varılabilir.
- Risk, geleneksel ihracata oranla çok daha azdır.
- Hedef pazara ulaşmak çok daha kolaydır. Dijital pazarlama teknikleri, ilgili hedef kitleye erişmeye imkan sağlar.
- Ürünler için uyumluluk belgesi gibi prosedürlere ihtiyaç duyulmaz.
- Ekonomik dalgalanmalardan etkilenme oranı düşüktür.
- Döviz kuru farkları sebebiyle gelir bir hayli artış gösterebilir.
- E-ihracat devlet teşvikleri bulunur.
- Dünyanın herhangi bir ülkesi hedef pazar olarak seçilebilir.