E-İhracat Devlet Teşvikleri Nelerdir?
Ticaret Bakanlığı tarafından ihracat için sağlanan farklı destek türleri bulunmaktadır. Bahsi geçen bu teşviklerden e-ihracat yapan firmaları da faydalanabilirler. Ticaret Bakanlığı tarafından 2024 yılında verilen desteklerin bazıları aşağıdaki gibidir:

Şirket Satın Alma Desteği
Yabancı şirket satın alma gibi işlemlere ilişkin finansal ve hukuki danışmanlık hizmetleri için yapılan harcamalar, şirket satın alma desteği kapsamındadır. Ticaret Bakanlığının ön onayı ile verilen destek oranı %50 oranında, 5.429.000 TL‘ye kadar karşılanmaktadır.
Marka Tescil ve Korunma Desteği
E-ihracat kapsamında; ürün, hizmet veya yurt içinde tescili gerçekleşmiş işletmelerin global ölçekte tescillendirilmesi ve korunması için yapılan harcamalarda verilen destektir. İlgili destek kapsamında; marka tescili araştırması, patent bürosu hizmetleri gibi giderler desteklenir.
Birim Desteği
Yurt dışı faaliyetleri kapsamında, şirket dahilinde kurulan birimlerin; vergi, harç, kira ve komisyon giderleri %40 ile %50 oranlarında destek görmektedir.
Seyahat Desteği
E-ihracat yapmayı düşünen işletmelerin hedef pazar araştırması gerekçesiyle, yapacakları seyahatler için verilen desteğe seyahat desteği denir. İlgili firmadan 2 çalışanın, 20 günlük bir süre dahilinde ve 3 ülkeye yapacakları yurt dışı hedef pazar araştırma seyahatlerinde ulaşım ve konaklama giderlerinin %70’i desteklenmektedir.
Belge Desteği
Çevre, sağlık ve kalite gibi konularda teknik mevzuat ve uyum için sağlanan destek türüne belge desteği denir. Belirtilen konularda; belge, izin, danışmanlık, ruhsat, sertifika, eğitim vb. belgelendirme masrafları %50 oranında desteklenir.
Rapor Desteği
Ticaret Bakanlığı’nın belirlediği kurumlara; pazar araştırması, veri izleme ve değerlendirme faaliyetleri, şirket odaklı raporlar, mali ve hukuki analiz raporlarının yaptırılması durumunda sağlanan destektir. Ticaret Bakanlığı izni dolayısıyla sağlanan rapor desteği 2 yıllık süreyle verilmektedir. E-ihracat devlet teşvikleri arasında yer alan rapor destek oranı da %60 olarak belirtilir.
Reklam ve Tanıtım Desteği
Reklam, tanıtım, pazarlama, sponsorluk ve ilan giderleri ile konferans, seminer ve lansman gibi çalışmaların maliyetleri bu destek kapsamında %60 olarak belirtilmektedir.
Fuar Desteği
Yurt dışında bulunan fuarlar için %50 oranında destek verilmektedir. Destek verilen fuarların kapsamı ve destek süresi farklılık gösterebilir.